LENGRE HÅR?

Hei mine fantastiske! I dag har jeg tenkt og gi dere noen tips til og få lengre hår, og ha et sunt hår. For desto sunnere håre ditt er, jo lengre vokser det og ser freshere ut! Anbefaler alle å pleie håret sitt godt (skal ikke skryte på meg at jeg gjør det, kanskje noe jeg bør starte med!) Jeg har tenkt og bestille meg noen hårkurer fra bed head, først må jeg spare til de. 

Har du ikke hårkur?: Jeg har hørt viss du blander egg og olivenolje er en bra for håret. (Oliven gir fuktighet til håret) JEG har ikke prøvd dette selv, men jeg har tenkt og se om det faktisk funker.. Du blander et egg og så olivenolje, og så påfører du det bare i håret. Husk- vanlig shampoo – Hårkur i 15-30min – Balsam.

Varmebeskyttende er så utrolig viktig når du skal bruke varme ting til håre fks: Rettetang, krølltang osv. Det er for og unngå minst mulig skade på håret ditt i mens du enten retter det eller krøller det eller hva du enn nå skal. Du unngår at det blir tørt, og ikke minst mindre slitt.

Ikke klipp håre, viss du vill ha et langt hår. Da sier det jo egentlig seg selv at du ikke bør gå og klippe det hver tredje veke. Så lenge du holder håret ditt friskt og sunt, så holder jo håre seg jo fint. Trenger jo ikke og klippe halve håret, sier seg jo egentlig litt selv viss du vill ha langt hår..

Ikke bruk strikker med metallfester, fordi det sliter veldig mye på håre. Ser mange som bruker det og det er ikke lurt, fins også strikker uten metallfeste!

Prøv og unngå å sove med oppsatt for, Slipp ned håret ditt så ofte du kan da slipper du at håre brekker. 

Hvordan få håre til og se mer sunt ut? Skyll skyll skyll! Håret ditt blir så fettete og ekkelt viss du ikke fjerner alt balsamen og shampooen. 

Etter du har skyllet ut alt balsamen så skyll en siste gang med kaldt vann, slik at håret ditt ser mer glansfullt ut.

Likte du tipsene i dette innlegget?

Klem Therese..

7 kommentarer
    1. Bra innlegg!
      En ting lurer jeg på: Man må vel klippe tuppene hvis håret er slitt, hvis ikke så vil håret slites av etterhvert (isåfall så spørs det hvor slitt det er)?

    2. Mina: ja spørs jo hvor slitt det er, men viss du vill ha veldig langt hår så heller ta vare på håret og hold det sunt så slepper du klippe 🙂

    3. Okei. Jeg har litt slitt hår nå, og har tenkt å klippe det, men er så redd for at det skal bli veldig kort og at det skal ta veldig lang tid før jeg får langt hår. Kan du tipse meg litt?

    4. Håret vokser fortere om du klipper tuppene litt ofte, og om du dusjer håret for ofte blir det tørt og slitt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg