MINE BURSDAGS LEKER

Hei dere. Jeg har fått spørsmål om jeg kunne lage et innlegg av lekene jeg hadde i selskapet mitt på lørdag, og da spurte jeg dere og dere ville. Så derfor skal jeg forklare og vise dere bilder av alle lekene vi hadde i selskapet mitt. Jeg søkte litt rundt om kring på nettet for og finne noen leker å det var ikke noe lett! Men til slutt så kom jeg over et par, tok ikke alle men tok en del. Kanskje du bruker disse i ditt også selskap?

PAKKELEKEN

Denne leken ble jeg inspirert av Jennie Sofie til og ha, siden den virket veldig kjekk isteden for og bare åpen pakkene helt vanlig. Denne leken heter Pakkeleken. Der sitter bursdagsbarnet på en stol eller noe lignende. Resten stiller seg i en kø bak bursdagsbarnet. Alle gjestene har pakken sin i hånden, og står i køen. Så skal den som er først i rekken si noe med en rar/merkelig stemme sånn at det skal være vanskelig for bursdags barnet og gjette hvem det er. Bursdags barnet har hørt stemmen og skal gjette hvem det er, viss hun/han klarer det får bursdags barnet åpne gaven. Viss Bursdags barnet ikke klarer det må gjesten bakerst igjen, så fortsetter det sånn til alle gavene er åpnet.

SHERIFFEN

Vi hadde også en lek som heter Sheriffen, denne lærte vi på skolen for en god stund siden og den er veldig kjekk viss vi er mange med. Den kan være vanskelig og forklare dere, men jeg håper dere forstår. Det er sånn at en står i midten (Jeg stod i midten siden jeg hadde bursdag) Så står alle i en ring rundt den personen som er i midten. Så skal den person som er i midten holde en “pistol” med hendene og snurre fort i rundt og så stopper den personen på en person. Da skal den personen som er i midten peker på med hendene (pistolen) dukke og de to på siden av den personen skal skyte på hverandre og den som sier “PANG” sist er ute.

Viss den personen som skal dukke ikke dukker så er den han/hun som er ute ikke de andre. Helt til det er to personer igjen, så skal de to stå rygg mot rygg å da skal den som sto i midten si et tall. Foreksempel “8” så sier den masse tall uten om “8” og når han eller hun sier “8” så skal de to som er igjen altså de som står rygg mot rygg skyte på hverandre og den som sier sist “PANG” er ute. Da er vinneren kåret. Veldig kjekk lek viss dere er mange, helst 7-8+.

MORDEREN

Denne har vi også lært på skolen, samme dag som vi lærte sheriffen. Denne leken liker veldig godt jentene i klassen min, og ha så vi har den faktisk av og til i friminuttet. Den går ut på at alle uten om en skal stå i en ring og den som ikke skal, skal prikke “1, 2 og ingen ting” på ryggen til de andre, 1: Morder og 2: Detektiv. Så skal alle gå rundt i romme og den som er morder skal blunke til andre personer, og viss den personen ikke er detektiv så må den personen “dø” og legge seg på bakken. Detektiven skal finne morderen, så viss detektiven blir blunket til så sier han eller hun hvem morderen er. Viss morderen dreper alle før morderen har funnet ut hvem det er så vant morderen! Viss detektiven finner det ut så vant han/hun.

PANDORAS (NSP)

Har dessverre ingen bilder fra dette, men det er en så kalt paredise hotel lek. Den er veldig lignende Nøtt-Sannhet-Prosent. Det er sånn at alle skal skrive lapper og kun skrive hvem spørsmålet er til å ikke hvem det er fra! Så når alle har skrevet lapper så legger dere de i en bolle eller noe lignende så trekker dere spørsmål fra bollen. Den som får spørsmålet må lese det høyt opp, den som spørsmålet er stilt til må svare helst ærlig. Så fortsetter dere bare med spørsmålene til det er tomt i bollen.


Hva er din favoritt bursdags lek?

Klem Therese..

6 kommentarer

Siste innlegg