Bloggtips

Hola! I dag har jeg tenkt å gi dere noen tips til dere som blogger, eller kanskje vurderer og lage seg en blogg. Jeg har en gang for lenge siden blogget om dette før, men det fristet bare å lage et nytt innlegg om dette. Jeg får en del spørsmål av andre hvordan de kan bli en flink blogger osv. Jeg sier ikke at jeg er en super god blogger, men jeg har fått spørsmål om dette. Derfor har jeg tenkt og gi tips til dere der ute som enten har nettopp laget dere blogg eller tenker på å lage dere blogg. Håper dere får noe ut av tipsene mine.

– VÆR DEG SELV. Jeg syns dette er utrolig viktig at du er deg selv når du gjør deg “offentlig”. Derfor skriver jeg akkurat dette først, siden det er så viktig at du er deg selv. Jeg ser egentlig ikke vitsen med å ha en blogg viss du ikke kan være deg selv. Dette er rett og slett det viktigste.

– Blogg om det du interesserer deg for, viss du liker biler så blogger du jo om biler! Du blogger jo ikke bare om hunder bare for alle andre bloggere gjør dette. Du må jo gjøre bloggen din til din egen så derfor anbefaler jeg at du blogger om DINE interesserer og ikke alle andres.

– Varier bloggen din litt. Jeg anbefaler deg å ikke blogge om det samme hele tiden, dette kan bli veldig kjedelig for dine lesere viss du gjør det. Viss du foreksempel blogger om, sminke, sminke, sminke hele tiden så ender det opp med at leserne dine blir lei og ikke gidder å lese bloggen din mer.

– Ha en fin header og ikke ha alt for mye. Du bør også ha et ryddig og fint design på bloggen din, det blir så mye livligere å lese bloggen din da! 

– Sett deg mål! Jeg har sett noen bloggere som ikke gidder å blogge mer fordi det er bare 10stk så leser bloggen deres selv om du kanskje bare har blogget i en uke. Du må sette deg mål, ikke forvent at leserne bare flyr til deg på et “poff”.

– Vær hyggelig mot leserne dine. Ingen gidder vel å lese en blogg der bloggeren gir rett og slett blaffen i leserne sine. Så alle sammen: vær hyggelig mot leserne dine, svar på kommentarer og spørsmål de kommer med. Du kan også av og til oppfylle ønskene som de kommer med til innlegg eller videoer.

– Viss du har til gang til å lage videoer, så gjør det! Leserne elsker virkelig videoer, det gjør hvertfall mine. Jeg startet noe som jeg liker å kalle “video-onsdag” og det har blitt veldig godt likt her på bloggen min, det kan jeg anbefale til dere andre bloggere også!

– Ta store, fine og lyse bilder! Du trenger ikke å kjøpe et kamera til dere tusen kroner med en gang. Jeg syns at Iphone bilder tar helt greie bilder, men kanskje kjøp et kamera til 300-700kr så du kan bruke i starten? Du kan kanskje senere investere i et speilreflekskamera.

Resten av denne kvelden skal jeg bruke på å slappe av og se på serie 🙂 Ha en fin sommer videre folkens.

Klem Therese.

2 kommentarer
    1. Hei jeg er Lina ti år. Jeg vil bare taaakke deg for blogg tipsene du gav. Jeg har ikke akkurat noe kamera men jeg bruker telefonen. Jeg leser bloggen din nesten hvær dag og er en stor fan an deg, jeg lærer også mye nyttige tips:-)Lina<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg