TIPS TIL Å BLI YOUTUBER

Ønsker du å bli en youtuber? Følg med nå, siden nå skal jeg komme med mine erfaringer og mine tips til å bli en youtuber. Jeg håper dere får noe ut i fra det, og gjerne gi meg tips også til å forbedre min kanal selv. Det setter jeg alltid pris på.

Kamera – Dette er et viktig punkt, når det kommer til youtube! Det er viktig med et bra kamera med en god kvalitet på. Jeg bruker Canon eos 1200D, men jeg har planer om å spare til et nytt eller ønske. Jeg ønsker meg et kamera med flipp skjerm, siden det er lettere å filme med. Husk å ha te kamerastativ også!

Navn – Når du starter en youtube kanal må du jo ha et navn! Jeg anbefaler deg å finne på noe så originalt som mulig, som kanskje navnet ditt inneholder. Du bør ha et navn som virkelig fremstiller kanalen din! Jeg kaller meg jo Theresesorenes siden det heter jeg som sagt overalt nesten, og det inneholder hele navnet mitt sirka. Du bør også ikke kopiere navnet til noen andre, for det legger folk merke til!

Videoer – Dette er jo hele pointe med Youtube, du bør lage noen videoer som du liker å lage! Du må også ikke poste noen videoer du ikke er fornøyd med selv en gang. Ikke lag for lange videoer, spørs egentlig hva du snakker/filmer om. Men ikke lag for korte videoer også, lag det som du hadde orket å se på. Du bør også ha et bra redigerings program for eksempel: Imovie, Adobe Premier, Final cut pro.

Subscribers – Okei folkens, det er så mange som bare tenker på seer tallet! Men det er ikke det viktigste, viss du virkelig tror på deg selv og er fornøyd med din egen innsats så kommer følger tallet til å stige etter hvert. Det er et hardt arbeid og få mange subscribes det er ikke gjort på det første må jeg si.

Header? – Header eller over bilde, eller hva jeg skal kalle det bør være litt interessant sånn at folk ønsker å abonnere. Gjør noe spesielt med din, gjerne finn inspirasjon fra andre men ikke kopier direkte. Jeg holder på å fikse på min, jeg gleder meg til å få min i orden. 

Kritikk – Ikke slutt om du får dårlig kritikk av videoene dine, du må bare jobbe deg opp over. Viss noen slenger drit til deg, slett kommentaren og ikke ta det til deg! Det er så viktig, det er alltid noen så må slenge drit til offentlige personer. Ja, det er alltid noe å forbedre men ingen er perfekte. Du må bare jobbe deg opp over, så blir du flinkere å flinkere. Du kan jo også få god kritikk av seerne dine! Det er alltid kjekt.

Håper du fikk noen tips til å bli en youtuber, om du er youtuber fra før gjerne legg igjen en link til kanalen din! Kanskje jeg sjekker ut.

blogges

19 kommentarer
    1. Lyst på kamera med flipp skjerm? På Finn.no kan du få Canon eos 600d til 2500 kr! Jeg kjøpte mitt kamera derfra, veldig fornøyd! (: Husk mange selger dem til 3000 og oppover, men det er bare å prute litt (som jeg gjorde) Husk, de blir solgt ganske fort, så her må du være sjapp!

    2. Veldig gode og bra tips. Jeg har litt lyst til å bli youtuber, men det eneste bra kamarat vi har er familien sitt og vi har liksom ikke stativ heller, men jeg ønsker meg kamera til jul da eller så skal jeg spare til kamera sånt som du har tenkt til, jeg har jo også en jobb som jeg tjener 100kr i timen også jobber jeg max 2 timer hver gang jeg er der;-)

    3. Det eneste er det at kameraet mitt filmer korte snutter, vet ikke om det har noe med linsen å gjøre? Tipper ikke det, men man iallfall korte snutter på 7 sek elns, så må setter man sammen alle delene til en film. Men du kan prøve å søke på Canon eos 650d (tror Stina blogg har det) da koster kameraene fra 3k og oppover (du får sikkert prutet der) ikke så mange annonser der da, men tror at du får filmet lengre videoer der, uten å måtte sette sammen alt. Canon eos 600d tar iallfall utrolig fine bilder, og skal du ha kontroll får du det til kun 8 kr på ebay (:

    4. Åhh!! Elsker bloggen!! Følger med på instaen din også! Gjerne skjekk min ( kaja.nygaard ) hint hint 😉😉 aha men elske videoene dine!! Lag fler videoer!❤️❤️🙂

    5. Jeg har veldig lyst til å bli youtuber men jeg får ikke låv moren min er redd for at noen skal kopiere bildene og videoene mine og bruke dem mot meg resten av livet jeg skjønner va hun mener men jeg har fortsatt lyst så jeg vet ikke hva jeg skal si😬<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg