FÅ BEDRE SELVTILLIT

I dagens samfunn er det dessverre en del jenter og gutter som sliter med selvtillit, og der er overhode ikke bra! Jeg har flere ganger blitt spurt om jeg kunne lage et innlegg der jeg gir dere tips til bedre selvtillit og i dag tenkte jeg å gjøre akkurat dette. Jeg har ikke alltid selvtilliten min på topp jeg heller, men det er de dagene jeg er skikkelig nede og det er utrolig sjeldent. Alle har sine dårlige dager. Jeg vil si at jeg har veldig bra selvtillit for jeg tar aldri til meg frekke ting andre sier, tror på meg selv og så videre. Det å få en bra selvtillit kommer ikke bare over natten dette er noe du må jobbe for. Det er kun du som kan gjøre noe med din selvtillit.

– Aldri ta til deg negative ting personer kan si til deg

Du må aldri ta til deg noe negativt noen personer sier til deg for du må huske du er bra akkurat sånn som du er, og du trenger ikke å endre på noe! Du må finne dine “ekte” venner og de som ikke er det. Du må ikke bruke kreftene, energien din på de som ikke vil at du skal ha det bra. Du er bra akkurat sånn som du er, og viss folk sier du skal endre deg eller du er stygg. Ja vel, da burde du si hade og good bye til de.

– Aldri bli påvirket av media

Du må ikke ta til deg for mye i media. Jeg ser lenge på we heart it og tenker herregud hvor perfekte disse menneske er og så videre. Men tenk alt du ser i media er ikke alltid ekte, og det kan godt være fake. Man bør aldri sammenligne seg selv med slanke modeller, perfekt hud, perfekte øyenbryn, perfekt kropp og så videre! Hvis du er person som blir veldig lett påvirket av media bør du heller gå bort fra dette.

– Ta vare på deg selv

Du vil føle deg så mye bedre på mange måter om du virkelig tar vare på deg selv, og setter av tid til deg selv å faktisk “være” med deg selv. Du kan velge en dag i uken der du koser deg ekstra mye med kanskje et varmt bad, serie/film, lager deg noe ekstra godt. Der du faktisk unner deg selv! Det har alle mennesker godt av en gang i uken syns jeg. Viss du har et dårlig kosthold kanskje endre det å få et sunt kosthold, og da vil du føle deg bedre.


– Finn noe du liker å gjøre

Om du dersom finner deg en jobbe eller en hobby er opp til deg! Men finn deg noe du liker å gjøre på fritiden, og finn hva dine interesser er! Du vil føle deg så mye mer glad i hverdagen om du finner noe du kan bruke energien din på som gjør deg glad. Om det er ridning, blogg, fotball eller noe helt annet! Dette er helt opptil deg selv, og det skader ikke å prøve seg selv. Du vil dersom ha så mye mer å gjøre i hverdagen og du vil ikke føle deg ensom.

– Trene

Det å trene kan gjøre deg glad, ja glad. Jeg er ikke noe trenings menneske men nå i 2016 skal faktisk jeg Therese begynne å trene. Du vil få bedre selvtillit når du vet du mestrer ting, og det kan for eksempel bli det å trene. Du kan ha faste dager der du trener. Du setter deg mål for det du vil oppnå med trening, og når du oppnår det får du et slags kick og blir fornøyd med deg selv! Du får jo også trent kroppen din 😉

– Unn deg selv

Ja unn deg selv! Gå foran speilet kanskje en gang til dagen og si noen positive ting til deg selv! Dette kan få selvtilliten din til å stige. Du bør si til deg selv hvilke ting du faktisk er flink til. Om du enten syns du selv ser bra ut, flink til å danse eller ta bilder si det til deg selv!

– Komfortabel med seg selv

Det å være komfortabel med seg selv er utrolig viktig! Du bør finne din klesstil, og ikke la noen velge den for deg. Viss du elsker sterke fargende klær da går du jo med det, og ikke grå, hvite og svarte kler. Du må finne hva du selv liker og ikke gå etter alle andre eller hva som er inn nå. Det kan kanskje være vanskelig å skille seg litt ut, men dette kan være veldig bra. Du føler deg jo aldri bra om du ikke går med kler du ikke liker. Det er kun du som kan plukke ut din egen klesstil!

– Ikke klag over deg selv

Du må aldri klage over deg selv for da detter bare selvtilliten din den, og da vil du ikke få noe bra selvtillit. Det overhode ikke lurt å klage over seg selv, og være trist. Viss du klager over deg selv så fiks det! Det er alltid noe du kan gjøre med det, og det finnes alltids en løsning med problemet. Vi lever tross alt i 2016.

– Tro på deg selv!

Tro på deg selv og dine drømmer! Dette er utrolig viktig at du tror på deg selv, og våger og ta dine egne valg. Du kan sette deg mål, og tro på at du faktisk klarer dette. Viss du for eksempel har mål om å møte ditt aller største idol og du tror på dette og andre sier du ikke klarer det må du tro på din drøm! Ikke la andre ta fra deg det.

sponset / Jeg fikk den klokka på bilde fra Danielwellington, og viss du ønsker deg en slik en så har jeg en rabattkode på 15% som er: therese-sorenes . De er utrolig bra! Jeg kan anbefale de på det sterkeste, og denne jeg fikk er utrolig fint. Den har vært på ønske listen lenge!

Håper noe av dette er til hjelp, og husk: Du er perfekt akkurat sånn som du er og du trenger ikke å endre på noe! Viss det er noen av dere som trenger å snakke så er jeg alltid her for dere, og det er bare til å sende meg mail! Jeg er utrolig glade i en og hver av dere ♥

blogges

17 kommentarer

Siste innlegg