IKKE DØM FØR DU KJENNER.

årh, jeg blir irritert av å bare lese overskriften. Jeg er lei av personer som dømmer andre før de kjenner noen. Jeg er lei av at alle går etter første øyekast. Det er så mange som  kommenterer på andre personer sånn som hun/han er bitch, stygg, ikke er snill, blond og så videre. Hvorfor vil alltid alle andre få ned andre personer som de overhode ikke kjenner eller vet noe som helst om. De ser kanskje den personen hver dag men prøver aldri å bli kjent med hun eller han, og slenger drit om personen. Det gjør de som oftest fordi den personen de sier stygge ting om før de kjenner hun/han har noe som den som slenger dritt ønsker seg.

Jeg blir veldig fort dømt for noen kjenner meg siden jeg har en del lesere, en del følgere på Instagram, sminker meg en del og så videre. Det er så utrolig mange som tenker jeg er en slags “bitch” eller ikke er snill eller noe lignende. Men hvordan kan du som tenker det egentlig vite det? Du kjenner meg ikke en gang. De tenker det kun på grunn av at jeg bryr meg om hvordan jeg ser ut, går med eller ja. Jeg er også blogger og da er det alltid noen som tenker jeg er en sånn typisk rosa blogger som kun bryr meg om seg selv. 

Men uansett om du er en helt vanlig jente som hverken driver med blogg eller youtube så skal du ikke dømme hun eller første øye kast synes hvertfall jeg! Det blir helt feil hele greia. Jeg syns hvertfall du skal gi personen noen sjanser før du dømmer hun eller han. Uansett hvordan personen ser ut, oppfører seg, rykter har på seg og så videre. Det er også dette med å gå etter hvem du ønsker. Hvis vennene dine sier noen dumme ting om en jente som du har ønskt å blitt kjent med ikke hør på dem gå heller til jenta og lær deg å kjenne hun! Tenk viss hun er super duper snill, og vennene dine tok feil. Du må også få plukke dine egne venner.

 Det er mange som sier sånn “Herregud hun er skikkelig fjortis”, “hun sminker seg så mye”, “hun er fake som søren”, “hun der er bare etter gutter” og egentlig tar de helt feil nemlig fordi de dømmer personen før de prøvde. Dette skjer så mye nå fortiden føler jeg, og vi er så dårlige på å gi hverandre sjanser til å bevise at det ikke er sant. Det er etter en feil så er du mislykket. 

Jeg vet ikke om dette innlegget gidde noe som helst mening men hele poenget mitt med dette var at vi burde slutte med å dømme folk før vi faktisk har prøvd å blitt kjent med de og vet noe som helst om de! Ja. Det kan være vanskelig å prøve og ikke dømme noen. Dette har også noe om det å si hate om personer før du kjenner de for viss du slenger noe stygt om de før du kjenner de så dømmer du de faktisk. Jeg er så lei av at alle dømmer andre før de har prøvd å lært noe om personen. 

blogges

17 kommentarer

Siste innlegg