KYLLING SANDWICH – OPPSKRIFT

Heia! I dag skal jeg gjøre et litt spesielt innlegg for jeg legger ut sjeldent oppskrifter. Men det er utrolig mange som spør meg om hva favoritt maten min er, og det er akkurat dette og det er kyllings sandwich. Det er enkelt å lage, og det er så utrolig godt. Jeg kan anbefale hver og en av dere å lage dette eller spørre foreldrene deres om dere kan ha dette til middag. Helt siden min mamma lagde dette har jeg vært helt forelsket i det.

Dette trenger du:

– Kyllingfilet 

– Salat

– Salt og pepper

– Bacon

-Avocado

– Tomat

– Hvitløk

– Majoness

♥ Først må du renske kyllingen for fett, og skjøre den opp fint. Der etter krydrer du de med salt og pepper. Du steiker kyllingen helt til den er ferdig stekt.

♥ Når du har stekt kyllingen så finner du frem bacon, og steker det som du liker det.

♥ Skivene steker du på panne med oliven olje, og du steiker de heilt til de har fått en gylden fin farge.

AIOLI:

Først tar du en pakke med majoness som holder hvertfall for en del personer (en hel familie). Du tar alt som er i en majoness pose i liten skål, og tar en båt fra en hvitløk oppi majonesen. Du må bruke en presser på hvitløken, og så salter og pepper du deg frem til et bra resultat.

♥ Når du har funnet alt frem så tar du bare frem to skiver, og smører skivene med aioli. Der etter kan du egentlig ta på hva du vil men jeg pleier og ha på salat, tomat, Avokado, bacon og kylling. Så klapser du skivene sammen og deler sandwichen din i to.

♥ Viss du ønsker tilbehør så er pommes frites veldig godt til dette!

Håper det smaker!

blogges

4 kommentarer

Siste innlegg