SYKT PERFEKT

Presset om å være perfekt er et stort tema her i dagens samfunn. Det er noe mange føler seg presset av. Det er press om å ha den perfekte bikini kroppen, flawless hud, eyebrows on fleek, perfekt rompe og alt dette som har med utseende egentlig. Det er et stort press for mange jenter, og alle har vel følt på dette en eller annen gang? som er jente eller gutt for den del. Jeg har egentlig ikke skjønt poenget med hvorfor det skal være et så stort press om å være perfekt hele tiden. Alle mennesker her i verden er forskjellige, unike på hver sin måte og har sine ferdigheter. Vi er alle sammen forskjellige.

Det er akkurat derfor det er så utrolig mange med dårlig selvtillit her i verden og personer som sliter med seg selv. Alle disse bildene på Instagram, we heart it, Tumblr og så videre av så kalte perfekte jenter eller goals jenter. Men tror dere virkelig de ikke har brukt tid på å redigere dette bilde? De aller fleste bildene på slike sider er redigert. Jeg mener ikke det er dårlig eller noe lignende med å redigere bilder for det gjør jeg selv. Men dere tar poenget mitt hva jeg mener her?

Jeg pleier å si at de jentene som du finner på slike sider og så videre har de fleste gjort et eller annet med utsende sitt altså en plastisk operasjon. Om det er botox i leppa, silikon eller noe helt annet. Det er så mange som tar en plastisk operasjon i dag fordi det er så utrolig stort press om dette og alltid prestere eller være perfekt fra topp til tå. Jeg føler det er så mange som bare tar en plastisk operasjon bare for å ta det. 

Men vet dere hva? Alle er supre, perfekte, unike, pene på hver sin måte! Er dere ikke enige? Du trenger verken sminke, perfekte krøller for å føle deg pen! For du er pen akkurat sånn som du er og du har lov å føle deg fin. For dere som syns dette er et veldig stort press, og sliter med dette. Gå til speilet, og stå foran der og si 5 ting som du liker med ditt eget utsende! 😀 Hyll deg selv med litt komplimenter. Det syns jeg vi alle skal gjøre inni mellom for å kunne settet pris på vårt eget utsende av og til. 

Selv om du kanskje ikke ser ut som Kim Kardashians, hva så? Du er fin uansett, og du er unik for du ser ut som deg selv! ♥

blogges

36 kommentarer

Siste innlegg