SPØRSMÅL – BLOGG

Det er utrolig mange fra dag til dag, som spør meg og tips til å bli en blogger eller hva jeg ser etter i en god blogger. Det er flere av dere som har spørsmål til når det kommer til blogging, og jeg har derfor tenkt å svare på flere av disse i et innlegg som jeg har fått tilsendt på snapchat (Theresesblogg) fra dere! Jeg håper dere finner ut av de spørsmålene dere lurer på. 

Hvordan er det å blogge?

Det er utrolig gøy, og jeg elsker det jeg driver med. I Mars har jeg drevet på med denne bloggen, i over 3 år! Det begynner å bli en del. Men angrer ikke et sekund på at jeg opprettet denne bloggen. Når du har en blogg har du et sted å formulere deg på, kunne skrive hva du vil om hva du vil på et sted som kun er ditt. Det er så mange fordeler med å blogge, og noen ulemper. Men det er det vel med alle ting? Jeg elsker hvert fall det jeg driver med, og gleder meg til å forsette å skrive mer for dere.

Hva er det negative med å blogge?

Det eneste som jeg kommer på er vel at det er de såkalte haterne, som alltid skal komme med noe for å legge ned på deg. Trykker kun inn på bloggen din for å kommentere noe dritt. Det er en forskjell på å komme med tips eller noe kritikk for å hjelpe deg på vei til å bli bedre, og skrive hat. For å få tips til å gjøre ting bedre er alltid gøy!

Hvordan får du så bra lys til bildene dine?

DAGSLYS! Dagslys er så klart det beste du noen gang kan bruke på å få bra lys på bildene dine, men du kan alltids investere i studiolys som jeg akkurat har gjort.

Hva er det positive (fordelene) med å blogge?

Først av alt blir du kjent med så mange mennesker, og du har ditt helt eget «sted» som du bestemmer om. Du får dine lesere, som følger med på hverdagen din. Dere er jo helt fantastiske, og får meg til å smile hele tiden! Dere er noen utrolig trofaste, og herlige lesere! Når du får en del lesere, begynner jo dette med sponsoravtaler osv, som jeg hvert fall setter pris på. Det at et merke, vil bruke din plattform for å vise frem sitt produkt burde være stort. I tillegg får vi bloggere da, noen igjen for det arbeidet vi gjør. Du blir også som blogger invitert på flere events, som er så hyggelig! Det er så mange flere positive enn negative ting. 

Er bloggen noe du vil holde på med en god stund i fremtiden?

JA, så klart! Hvert fall slik som jeg ser det nå, har jeg ikke lyst å stoppe med dette i det hele tatt. Har så mange ting til dere på lur. 

Har du tips til å bli en mer motivert blogger, og skjerpet blogger på en ting?

hmm. Jeg tenker nå hvis du virkelig liker å blogge, kommer dette av seg selv. Du våkner opp til at det faktisk er noe du ønsker å gjøre, slik som andre med fotball fks. Hvis du kun blogger om en ting, må du bare motivere deg på den tingen. Jeg har ikke så mye erfaring med dette siden jeg blogger om ganske mye forskjellig. Men alle bloggere har dager der de ikke er fult like motivert til å blogge. 

Hvor lang tid tar det å skrive et blogginnlegg?

Det er helt opp til hvilket innlegg du skal skrive, og det er helt ann på personen. Jeg kan bruke en halvtime på et innlegg, og flere timer på et annet. Du må nok tenke på at du skal først skrive innlegget, ta bilder, redigere bildene, se igjennom teksten osv. Det er ikke bare til å skrive innlegget, og trykke publiser. 

Når begynte du å blogge?

Jeg begynte å blogge i 2014 på denne bloggen her, så i 2017 i Mars er det 3 år siden denne bloggen ble opprettet. Jeg har hatt flere tidligere blogger enn denne her, men de var aldri noe seriøse greier.

Har dere flere spørsmål?

blogges

1 kommentar
    1. Må si jeg er imponert over hva du har fått til i så ung alder! Selv er jeg over 3 ganger så gammel som deg, og helt fersk som “seriøs” blogger. Hva det blir til, gjenstår å se 🙂
      Et spørsmål: har skjønt at forskjellen på Topplista og Bloggtoppen er hvorvidt man er berettiget til utbetaling fra blogg.no hvis man havner blant de topp-20 eller ikke, MEN – hvorfor viser blogglisten.no andre plasseringer? Kan jo bli forvirra av mindre 😉
      På forhånd takk for svar.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg