OPPSKRIFT – PIZZA SNURRER

For en liten uke siden lagde jeg pizzasnurrer, og mange sa på snapchat at de ønsket å ha en oppskrift på bloggen av disse pizza snurrene. Derfor bestemte jeg meg for hvorfor ikke, siden det er sjeldent jeg legger ut slike ting her på bloggen. Det var vist noe utrolig mange ønsket også. Kanskje det er noe jeg burde ha mer av på bloggen.

Snapchaten min er Theresesblogg!

♥ OPPSKRIFT, det er cirka 16stk i denne oppskriften.

Deig:                                    Fyll: 

– 25 g gjær                           – kjøttdeig 2-3 pakker.

– 4 dl fingervarmt vann        – ost, helst revnet.

– 2 ss olje                            – tomatsaus, eller pesto. Jeg lagde halvparten av hver.

– 1⁄2 ts salt

– ca. 8 dl hvetemel

♥ Rør gjæren ut i lunkent vann og tilsett olje, salt og hvetemel. Kna deigen godt og la den heve til dobbel størrelse.

♥ Steik kjøttdeigen.

♥ Kjevle ut deigen til et rektangel. Smør på tomatsaus elle pesto, fordel kjøttdeig og ost. Rull sammen deigen, slik at den ser ut som en rullekake.

♥ Skjær 3cm brede stykker av rullen og legg på et stekebrett med bakepapir. 

♥ Stek pizzasnurrene midt i stekeovnen ved 225 °C i ca, og kjøl de ned på en rist.

Ønsker dere flere oppskrifter på bloggen?

blogges

8 kommentarer

Siste innlegg