HVORDAN FÅ EN BEDRE BLOGG

Jeg får ofte spørsmål angående blogging, hvordan man kan starte en blogg, hvordan man får en “bra” blogg og hvordan man kommer på listen i Norge. Jeg har ikke noen spesielle tips å gi, men jeg har noen og de er veldig vanlige å gi men jeg håper dere får noe bra ut av disse tipsene. Jeg vet mange av mine lesere er nysgjerrig på dette med blogg og er interesserte i å lage en selv. Jeg sier ikke at jeg er verdens beste blogger eller at dere MÅ gjøre slik som meg. Men jeg gir dere min erfaringer så langt, dere velger selv om derre vil ta i mot tipsene mine.

Dere kan lage en GRATIS blogg på Blogg.no

♥ Vær deg selv 100%, jeg sier dette med en gang fordi jeg mener selv at dette er så pass viktig og må ikke glemmes. Mange går i fellen der de skriver om mote fordi alle andre gjør dette, og da ønsker de å følge trenden. Men hvis du er interessert i dataspill så blogger du om dette, for dette er dine interesser. Mange skriver om forskjellige ting bare for å få klikk, dette merker leserne fort. Leserne vil legge merke til om du interesserer deg for dette selv.

♥ Det er veldig viktig å variere innleggene dine og ikke blogge om det samme hele tiden. Ikke legg ut antrekk hele tiden, blogg gjerne om alt så faller inn hos deg. Blogg om fks sminke, antrekk, del dagen din, tips, anbefalinger osv.

♥ Kommentere på andres blogger kan være en god “reklame” for deg, for da sjekker gjerne de som fikk denne kommentaren ut din blogg. Hvis jeg ser de som kommenterer på min blogg har en egen blogg, da sjekker jeg den med glede ut!

♥ Bilder, lys er veldig viktig når det kommer til blogg! Da mener jeg veldig viktig. De fleste ser ofte kun på bildene, da mener jeg det er viktig å ha noen bra og interessante bilder. Lys kan du få hjelp med Studiolys (skal lage et eget innlegg angående de). Du kan også bruke vanlig dagslys. Men bilder er det også viktig å ha kvalitet på, gjerne skaff deg et speilreflekskamera om du ikke har. Men husk ikke bruk flere tusen kroner på et kamera med en gang, husk øvelse gjør mester så gjerne start med iphone om du er helt nybegynner.

HER, finner dere genseren. (annonselenke)

♥ Header, design er også viktig. Hvordan bloggen din eg bygd opp, finne leserne dine lett frem i bloggen? Har du et fint design blir leserne alltid litt mer interesserte og ønsker å sjekke ut bloggen din. Ha en stor header gjerne med et bilde av deg selv eller som presenterer hvem du er eller hva du blogger om. Du kan alltid finne gratis design på nettet, kjøpe design eller få noen til å lage til deg. Jeg syns ikke designe til blogg.no er noe særlig pene.

♥ Lesere er ikke noe som strømmer inn, dette er noe du må bygge opp! Jeg fikk ikke 100 lesere en gang før på et år, så ikke gi opp! Her gjelder det virkelig å sette seg mål, ikke si målet ditt er 1000 lesere med en gang med start lite så kan du heller pushe på etter hvert. 

♥ Det å vite hvem leserne dine er kan være en veldig viktig ting. Det kan være viktig å finne ut aldersgruppen, kjønn, hvor de bor osv. Dette kan være viktig informasjon til deg som skal dele innlegg med de. Da vet du akkurat hvordan du får oppmerksomheten deres.

 

Har du noen tips, som jeg ikke nevnte?

blogges

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg