JEG BLIR KVALM!

INNEHOLDER STERKE BILDER.

Når skal det ta slutt? Når skal andre også stå opp, og faktisk prøve å stå opp mot pels industrien? Nå har vi kommet til den årstiden der alle drar fram vinterjakker og vintersko. Det er vel ikke helt ukjent at canada goose er mye brukt, i likhet med uggs. En hver fjortis bærer nesten et slikt plagg, dessverre… Det værste er at de fleste vet hvordan disse blir produsert og hvor de kommer fra. Jeg synes ikke mye om at personer som går med ekte pels, uggs går rundt å sier at de støtter dyremishandling av dyr. Fake pels er pent, men også fordi du kan bære den av stolthet fordi INGEN har lidd av produksjonen av denne pelsen.

Jeg håper for all del at flere tenker seg om før de kjøper vinterjakken sin og droppen den ekte pelsen. Har du dyr, og har ekte pels? Tenk. Dette kunne like så godt vært katten din eller hunden. Jeg har alltid lurt på hva er vitsen å kjøpe en jakke med ekte pels? Skal du liksom føle deg bedre med å gå med et dyreliv på halsen som er blitt mishandlet, eller hva jeg skjønner ikke. Det også flere som sier “ja, men denne jakken var allerede lagd, da var dyret allerede dødt”, men for pokker da trenger du å slenge penger på dette stakkars dyret? Du VET like godt som meg at de bare vil lage flere, de tjener penger på at du kjøper dette stakkars dyret og du støtter dette. Jeg syns det er trist. 

Når du vet at disse stakkars dyrene tortureres og pines for at DU skal kunne ha pels på hetten (en detalje som forøvrig ikke er viktig for at du skal holde deg varm), tenker du virkelig ikke over hvor grusom denne insdustrien er, og at du er med på å holde liv i den? Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva som farer gjennom hodet ditt når du velger å si ja til pels. Kan du være så snill å forklare hvordan du kan være i stand til. Hvorfor du tar et slikt valg?

I Kina sier de at jo mer dyrene lider før slakt, jo blankere og finere blir pelsen og da blir de altså flådd levende. Går det ann å tro noe sånt?? Jeg blir så sint og forstår ikke helt tankegangen til folk… Vi lever i 2017 og det fins faktisk fuskepels.. Med tanke på at dyrene ikke har noen stemme, må vi snakke for dem. Med min blogg kan jeg gjøre det, jeg føler meg stolt og flink som forhåpentligvis kan utrette en forskjell med dette jeg skriver en gang i blant.   

Jeg håper for gudsskyld at pelsindustrien stoppes, folk åpner øynene for vi må ta vare på dyra våres! Vi klarte å ta tak i festivalen i Kina, og hvorfor skal vi ikke klare å ta tak i dette også? VI MÅ BARE GI LITT INNSATS!! Jeg klarer faktisk ikke å se flere pelskrager, jeg? Jeg blir både uvel, rasende og forferdelig lei meg! Nå er det nok. NEI TIL PELS!

blogges

10 kommentarer
    1. Jeg har selv vinterjakke med ekte pels, og helt ærlig tenker ikke så mye på dyremishandling. Jeg synes rett og slett bare at ekte pels er mye finere enn fake pels.

    2. det er forferdelig grusomt at slik industri fortsatt er oppe og går..:/ kan personlig si at jeg eier et par uggs, og vet at forhistorien bak dem ikke er bra i det hele tatt<33 men jeg tenker mer over hvilke merker jeg velger på det store markedet som ikke tester på dyr, for det føler jeg også er viktig! jeg tenker at det ene paret med uggs er mer enn nok for meg og jeg har ikke i tankene mine i å gå å kjøpe en jakke hvor dyr har lidd for at jeg skal kunne bære en jakke med pels. har selv en hund og tenker på hvor heldig han faktisk er som får friskt vann og mat hver dag, har den friheten at han får utforske, bevege seg og ha det gøy, for sannheten er at mange dyr har full mangel på det:( tenker meg de stakars dyrene som blir burret inne og ikke får kjenne på kjærlighet, ligge inne i mørket og vente på de skal lide og kjenne enda litt til på smerte for å så kanskje bli drept. ord blir tomme, vi må hjelpe dyrene og gi de stemmen som de selv aldri fikk, for de har ikke noe valg, de kan ikke vri seg unna og stå opp for seg selv, dessverre.. dette gjør meg TRIST, FORBANNA & SINT.. dyrene fortjener virkelig bedre<33

    3. ser ikke ut til at uggs har noe med dyremishandling å gjøre. de produseres av ull som klippes fra sauer, leste meg opp nå, siden jeg ble nysgjerrig<33 men ser at kopier har en mye verre bakgrunn, men jeg forholder meg alltid til ekte merkevarer<3

    4. Veldig fint innlegg Therese! Så enig i det du skriver, er ufattelig i mot pelsindustrien og den er virkelig fæl. Dette er ikke for å være slem eller pirkete men jeg ser at du har svea jakke, og jeg vet at den svea jakke ikke har ekte pels men svea lager jo jakker med ekte pels og ved å kjøpe en jakke fra svea føler jeg litt likevel at man støtter pelsindustrien i og med at de pengene du bruker går kanskje til fler jakker med pels f.eks! Dette er ikke ment som noe slemt, håper du forstår det<33

    5. Gleder meg virkelig at du engasjerer deg i slikt! Håper du fremover også kan tenke deg to ganger om før du kjøper dyretesta produkter da dette er noe av den verste torturen et dyr kan gå igjennom. Heldigvis stopper flere og flere bransjer med dyretestina, men er fortsatt en hel del igjen som enda driver med det. Google litt om dyretestinga og du vil bli overraska hva du finner.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg