FÅ FLERE FØLRGERE PÅ INSTAGRAM

Uansett om du har en instagramkonto der du legger ut selfies, eller du bare liker å legge ut morsomme tekster, eller bilder av maten din, er det alltid gøy med flere følgere. En stor følgerskare kan gi deg mange muligheter, både økonomisk og også sosialt sett. Jeg tenker de fleste alltid er giret på nye følgere på Instagram nå, for det er vel det eneste folk bryr seg om for tiden. Trist nok. Uansett om du vil lære deg å ta bedre bilder, ha flere følgere, eller få mer aktive følgere har jeg noen triks som kan hjelpe deg! Selv har jeg drevet på med Instagram i flere år, og elsker Instagram selv! Jeg har en del triks som kan hjelpe deg til å få opp følger tallet på Instagram eller få generelt en bedre Instagram. 

Jeg driver Instagramkontoen @Theresesorenes med over 30.000 følgere på Instagram, og jeg vet at mange har funnet bloggen min via Instagram. Nå skal jeg hjelpe deg med å nå ut til flere enn du allerede gjør.

 Processed with VSCO with c8 preset

HVORDAN FÅ FLERE FØLGERE PÅ INSTAGRAM

Jeg mener det første man bør gjøre er å se litt på hva slags Instagramkonto man ønsker å ha. Vil du legge ut bilder av deg selv?, eller vil du ha en bakekonto?, Kanskje en humorkonto? Eller kanskje en livsstilskonto, der du legger ut litt av hvert? Uansett hva du velger, er det viktig at det er noe du liker, og syns er gøy å holde på med, hvis ikke klarer du ikke å holde på i lengden og andre vil legge merke til at dette ikke er noe du brenner for.

Feilen mange gjør er nok å tenke på følgere som ikke er så lurt for da blir du desperat etter å gjøre alt for følgere. Det første du burde gjøre er å tenke på hvordan kvaliteten er. Jeg tenker mobilbilder er greit, men kamerabilder med bra lys er det beste du kan ha. Jeg liker selv bedre når jeg ser en Instagram konto som ser gjennomført ut. Da tenker jeg først og fremst å helheten i kontoen, og kvaliteten. 

Mitt aller beste tips til bilder er å stille deg foran et vindu for best mulig lys. Rediger bildene før du legger de ut etter hvordan du synes bildene dine ser best ut. Instagram har allerede lagt inn sånn at du kan redigere lys, kontrast, fargebalanse, osv. Så her er det bare å prøve seg frem! Husk at desto finere og mer inspirerende Instagram du har, desto flere er det som vil følge deg.

 Processed with VSCO with c8 preset

Hvordan får man egentlig flere følgere? Hva må til? Det letteste er å bruke # når du legger ut bilder for at flere skal få øynene sine opp for instagrammen din. Selv synes jeg det er døds kleint å bruke hashtags, men ønsker du flere følgere enkelt er det trikset uten tvil. Du må gjerne legge til 3-6 # ved hvert bilde du legger ut med noen # som er relevant til det bildet du legger ut. Samtidig kan det være smart å bruke geolocation, og tagge hvor du er. Da kan de som har vært der, eller søker opp det stedet, se dine bilder, og forhåpentligvis følge deg. 

Noe annet du kan gjøre er å være aktiv på andre sine profiler, før var det veldig populært å gjøre shoutout for shoutout, men det er det ikke så mange som gjør lengre. Du kan jo alltids gjøre et forsøk for det funker super bra! Av de # du bruker gjerne gå inn på de, og lik andre sine bilder og kommenter. Du vil da dukke opp i varslene til andre profiler, og hvis du da har en Instagram som gir et bra førsteinntrykk vil de gjerne følge deg.

Når det kommer til antall bilder du bør legge ut hver dag er 2-3 bilder er en fin balanse tenker jeg. Legger du ut mer enn det kan andre føle at du spammer, og legger du ut bare en gang iblant er det kjedelig å følge deg, fordi folk føler du aldri legger ut noe.

Slik som nevnt tidligere er det noe som heter SFS altså shoutout for shoutout. Dette går da ut på at dere er to Instagramprofiler som blir enige om å legge ut profilene til hverandre. Dette er god følger boost, som gjerne vil gi deg en god del nye følgere, men samtidig er det vanskelig å få gjort noe slikt når du ikke har en del følgere fra før av. Du burde hvertfall avtale noe slikt med andre profiler som har cirka like stor følger base som deg.

 Processed with VSCO with c8 preset

Jeg håper dere fikk noe ut av tipsene jeg kom med, og lykke til med profilene deres! Gjerne sleng din Instagramkonto i kommentarfeltet så skal jeg sjekke de ut, og kanskje slenge igjen noen likes og kommentarer. Min Instagram er @Thersesorenes, gjerne følg meg ♥

blogges

8 kommentarer
    1. Jeg driver en diktbruker på instagram som heter @tulipankransen. Synes også det er kleint å bruke hashtags fordi det er ikke så mange som gjør det lengre. Jeg er dog aktiv på andre sine brukere og kommenterer og liker innleggene demmes, men det er ikke alltid jeg får så god respons tilbake. Brukeren min ble slettet den 03.september når instagram hadde problemer, og da hadde jeg rett under 700 følgere bare på noen få måneder, men jeg opprettet en ny bruker den 04.september og har nå rundt 570 følgere. Jeg synes det er litt kleint å ha sfs også fordi når jeg hadde det tidligere, fikk jeg gjerne bare 10 nye følgere. Det er jo noe, selvfølgelig, men jeg ønsker å nå ut til flere hvis du skjønner🤪 Ble litt lang kommentar, beklager for det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg