MOBBING ER IKKE OK.

/ Dette er et repost innlegg, siden jeg syns dette temaet er så pass viktig! Det kan godt være at noen av dere har lest dette innlegget før en gang på bloggen min.

I dag har jeg tenkt å ta opp noe utrolig viktig her på bloggen. Det er veldig sjeldent jeg har slike innlegg, Men jeg følte bare for å få ut litt tanker om dette emne nemlig “mobbing”.

Har du noen gang hørt før at du er verdiløs, du er ikke fin, du hermer etter alle, du er ikke bra nok, du er stygg osv?. I dag er det 60.000 mennesker som blir mobbet i Norge, og det er et høyt tall det er jo helt sykt. Tanken på at noen mennesker ikke har det bra i det hele tatt er en vond følelse alle fortjener jo en sjangse alltid uasnett hva, mener hvert fall jeg. Jeg har aldri skjønt poenget med å mobbe en person, hva har mennesket gjort mot deg egentlig?

Viss du er mobberen, vil du være årsaken til at noen har det vondt, skader seg selv eller kanskje i værste fall tar sitt eget liv?. Hva får du egentlig ut av det?. Blir du et bedre menneske, blir du mer populær, får du bedre selvtillit, får du flere venner? Det er i hvertfall ikke noe du blir eller får. Du ødelegger fakitsk livet til den du mobber. Mobbing har skjedd så altfor mange ganger, desverre.

 

Viss verden hadde virkelig vert en drømme verden hadde det verken fantest mobbere eller mobbeoffer. Da hadde ingen trengt å komme gråtene hjem, grue seg til å gå på skole/jobb, drive med selskading, gråte seg i søvn og få dårlig selvtillit osv. Jeg kan nesten ikke tenke meg hvordan mobbeofferet har det, det må være en skikklig ekkel følelse. Det er jo faktisk noen som har tatt selvmord på grunn av mobbing, det er jo helt ekstremt.

Likosm bare tenk deg den følelsen og gå på skolen, og tenke på at du faktisk ikke er velkommen der, det må sikkert være den vondeste følelsen noen sinne. Vi som ikke har blitt mobbet kan sikkert nesten ikke tenke oss den følelsen oferet må ha. Jeg har aldri skjønt poenget med mobbing, og tror heller aldri jeg kommer til å gjøre det heller. Mobbing er noe jeg er ekstremt i mot, det er derfor jeg skriver dette innlegget og ønsker virklig at det skal bli en stopp på det. ALLE mennesker fortjener og ha et godt liv, og leve livet sitt uten bekymringer og vonde tanker hver dag. #stoppmobbing

Husk viss du kjenner noen som blir enten mobbet eller ser noen, så si alltid i fra til en person du stoler på! Du kan faktisk hjelpe offeret veldig mye, og faktisk få en stopp på det, det er så utrolig viktig!

4 kommentarer
    1. Jeg har blitt mobbet i 4 år! Ble sagt at jeg ikke er fin ble slengt ned i bakken! Det var forderdelig…BRA SAGT!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg