FAKE VENNER? FÅ DE BORT.

Hvordan vet vi egentlig at den vennen vi stoler aller mest på er den vennen som er ekte? Det er ofte så utrolig vanskelig å velge de “riktige” vennene sine. Pustelig så lyver de deg rett opp i fjeset, og de var ikke den personen som du trodde de var. Det var kanskje den venninnen som du stoler aller mest på, og som du trodde du alltid kunne regne med.

En bestevenninne er en du alltid kan regne med, stole på, finner alltid på noe gøy sammen med og du dummer deg aldri ut i deres øyner. Dere skal jo også få kunne være dere selv hos hverandre, og ikke trenge å spille en annen person. Jeg syns en bestevenninne skal du kunne regne som “familie”. Ida som er min aller aller bestevenninne som har vært hos meg i alle år regner jeg som en del av min familie. 

Er du sammen med noen venner som gjør dagene dine litt tungere, og litt vanskeligere? Få de bort. Hvorfor skal du bruke energien din på de som gjør dagene dine litt tungere, og du er sliten og trøtt når du kommer hjem. Det er som regel de venne som er falske. Tenk deg om gjør de deg mest vondt eller godt? Det må du stille deg.

Det når du skal prøve å finne deg nye venner så ikke forand deg selv fordi du ønsker å henge med den kule jenta på skolen. Liker du å styre på med sminke og mote så gjør du det, og du endrer ikke interesser på grunn av den jenta. Det viktigeste i et vennskap som jeg syns er at du skal kunne være deg selv 110% uten at den venninnen skal kunne klage over deg, og pirke på hver minste detalj om deg.

Det er også utrolig vikitg å lære av hverandre, og husk dere lærer av deres feil. Men ikke tilgi for mye for hvis venninnen din gjør for mye som gjør deg vondt så skal du ikke føle et press for å tilgi henne da bør du heller gi slipp syns jeg. Bare vær sammen med de personen som ønsker deg godt, og er bra for deg. Du finner ut etter hvert hvem som virkelig er der for eg, og står med åpne armer når du har det vanskelig! Ta vare på de vennene for det er de som får deg til å føle deg bra!

blogges

6 kommentarer
    1. Nora: Du finner nok det til slutt, og husk jeg er alltid her for dere uansett! 😀 Du er hjertelig velkommen til å sende meg ein mail eller ein facebook melding på facebooksiden min om du trenger å snakke med noen <3

    2. Om jeg gir opp på de falske mister jeg alle, og alt ender opp i en krangel.. fordi mine ekte, er venn med mine falske.. er også utrolig deppa hele tiden..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg