TØRR DU Å VÆRE DEG SELV?

Jeg føler det er ingen som tørr å skille seg ut lengre, fordi vi lever i 2017 og det finnes en mal for hvordan en gutt og en jente skal være for å bli “sosialt godkjent”. Hvis noen tar et skritt ut og faktisk tørr å være seg selv blir man sett ned på fordi du er rar, spesiell og ikke “normal”. Det er så utrolig mange som ikke tørr å være seg selv, og jeg syns det er det viktigste som finnes er å faktisk tørre å være seg selv 110%! Men de som ikke tørr å være seg selv, er rett å slett fordi de er redde for dette her å bli sett ned på, bli slengt kommentarer på og ikke ha venner.

Hvis du er en jente eller en gutt for den slags skyld som elsker å kle deg i mange fargerike klær gjerne med mønstre osv, men dette gjør du ikke fordi alle andre kler seg i grått, hvit og svart. Dette blir jo akkurat som å skjule sitt egentlige jeg? Det er akkurat som du går med en maske for å skjule ditt egentlige jeg? Jeg har flere ganger hørt denne quoten “Vil du ha en ekte venn eller 100 falske?”, men jeg har et spørsmål til deg, hvordan kan du få ekte venner om du ikke tørr å være deg selv? 

Jeg syns det er så ufattelig dumt at det er så utrolig mange som er redde for å vise sitt egentlige jeg, fordi du er så utrolig fantastisk på den måten du er skapt. Du er unik. Det er ingen i denne verden som er helt lik deg, det finnes kun EN av deg. Det betyr også at du burde få kunne være deg selv uten at noen skal kommentere på det eller si noe om det? 

Det er flere jenter som sender meg en veldig der de spør meg om hvordan jeg tørr å enten skrive blogg eller å poste videoer på bloggen. Fordi de ønsker å starte selv, men de er redde for hva andre vil tenke om de. Dette er noe jeg har lært meg, altså å ikke bry meg. Jeg har sluttet å bry meg hvis noen syns det er kleint at jeg driver med blogg eller filmer meg selv på youtube. Fordi dette er nettopp det jeg elsker å gjøre, jeg ELSKER å dele mine tanker og filme meg selv. Hvorfor skal jeg la andre hindre meg i å gjøre hva jeg elsker? Det er akkurat som om du skulle stoppet å spille fotball fordi noen sa dette var kleint, teit and you name it.

Youtube og blogg er et sted der jeg får vise verden hvem jeg virkelig er og jeg trenger ikke å legge på filter eller noe lignende. Jeg kan være THERESE SØRENES uten at noen stopper meg, jeg må bare ikke bry meg om hva andre tenker. For dere som ønsker å starte med enten blogg eller youtube, KJØR PÅ! Drit i hva andre tenker, det er kun dine tanker som teller og det er kun DU som bestemmer over ditt eget liv. Jeg syns det er så viktig å gå ut i fra hva du selv ønsker. Vær deg selv, fordi du er bra nok og faktisk mer enn bra nok. 

Husk å ta vare på deg selv, gjør hva som du føler er rett, gå med hva du vil og vær den beste versjonen av deg selv! ♥

blogges

8 kommentarer
    1. vakkert innlegg som viser for et forbilde du er og for en herlig jente du er<33
      du er en så stor inspirasjon for meg & mange andre!
      gleder meg til å fortsette å følge deg i 2017.
      ønsker deg en fin kveld videre<3

    2. Utrolig bra og viktig innlegg. Tror også det kan komme litt an på hvor du er fra/alder. Jeg har vell egentlig opplevd det litt andre veien, at alle er så rare, spesielle, forskjellige, tar mye oppmerksomhet at man kan føle seg kjedelig, ikke bra nok, ikke sær nok. Men det er akkurat det samme som du tar opp, bare på en litt annen måte!
      Sykt bra innlegg!

    3. Helt enig med deg! Utrolig godt reflektert og viktig innlegg. Nettopp fylt 20 selv og først nå har jeg innsett at det alle andre tenker om meg har absolutt ingen ting å si!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg