“DU ER IKKE BRA NOK”

​Dette innlegget er postet fra før, gjort noen endringer, men jeg føler innlegget trengs å postes en gang til i følge av at det er verdens dagen til psykisk helse (i går). Det er så sykt viktig at du snakker med en person du stoler på hvis du sliter med din psykiske helse. Husk en liten prat kan løse store problemer! 

Du ser deg i speilet, du er ikke den syltynne jenta, du er ikke den jenta med den perfekte rumpen, du er ikke den jenta som har den perfekte smale midjen, du er ikke den jenta som har lip fillers og extensions. Dette er nettopp den måten flere tenårings jenter og gutter også for den slags del ser på seg selv. Jeg er så forbanna lei av å høre alt vi jenter må gjøre for å være perfekte eller hvordan vi oppnår dagens samfunn på en perfekt kropp.

Jeg kjenner jeg er utrolig lei av å høre om presset fra alle mulige kanter, hvor enn jeg går! Dette er også kanskje det presset som sitter fast i hodet på deg. Jepp, jeg er en av de som tror på at press er noe som du skaper i hodet ditt og ikke andre steder. Du kan faktisk velge helt selv. Det kan godt være at dette kun er meg eller andre også som tenker likt, men husk vi har forskjellige meninger. 

Vi må bare lære oss alle sammen for en gang skylda at vi er bra nok, det finnes ikke noe som heter perfekt. Det høres kanskje klisje ut, men det er nok sant også? Med en gang noen begynner å operere på seg selv, da svikter du deg selv for du kommer kun til å finne flere feil etter hvert. Vi må lære oss å ta vare på oss selv, ta være på ditt unike og fine utseende for dette er du født med. Tenk din flotte mor og far som du får ligne på, ønsker du virkelig å endre på dette og få spørsmålet den dag du får barn “hvorfor ligner jeg ikke på deg mamma?”. Jeg er så stolt over mitt utseende for jeg kan nå og senere i livet si at jeg ligner på min fantastiske mamma og pappa. 

Jeg kan gå med sminke når det passer meg, kan gjerne gå uten om det er det jeg ønsker, puppene mine er kanskje ikke store, har kanskje ikke den mest perfekte rumpen, jeg har problem hud, jeg går med klær fra billige kjedebutikker og mye mer. Dette stopper ikke meg for at jeg skal kunne være fornøyd med mitt eget utsende. Jeg kan gå med klær fra hvor som helst så lenge JEG liker dette plagget, for hva vet andre om merkelappen som er på innsiden?

Det værste “komplimentet” jeg kan få er “jeg ønsker jeg så ut som deg Therese”. Hvorfor? Vær fornøyd med deg selv for du burde se hvor utrolig fantastisk du er både på innsiden og utsiden. Jeg ønsker langt i fra at andre skal tenke at de vil se ut som meg, jeg vil disse personene skal være takknemlige med seg selv og ikke gå rundt å tenke at de ønsker å se ut som alle andre.

Det er nok flere som mener det er bloggere som har skylden på dette kroppspresset, dette kan jeg delvis være enig i og ikke. Jeg tror og vet godt at vi alle har skylden i dette kroppspresset. Jeg har stor forståelse på at flere toppbloggere som har veldig stor påvirkningskraft, men jeg er mer den typen som tror det sitter mer inni hodet som legger til kroppspresset for du kan fint utvikle dette presset selv også, men jeg tror også sosiale medier hjelper denne tanken som er i hodet til å bli mer ekstrem. Nå tenker du nok “du har ikke dette presset selv, lett for deg å uttale deg da”, ja kanskje det.

Jeg har alltid lurt på hvem er det egentlig som har sagt at jenter må ha størrelse XS, ha store og faste pupper? vel.. det er vel ingen andre enn jenter selv? Selvbilde er noe du MÅ jobbe med fra innsiden og ikke fra utsiden, som sagt tidligere men jeg gjentar meg, du blir ikke lykkeligere av operasjoner (som flere sier som har gjort dette) det eneste du gjør er å svikte deg selv fordi du kommer kun til å finne flere feil hos deg selv og utvikle dette enda mer. Noe annet vi er utrolig flinke på er å sammenligne oss selv med ander, spesielt med andre som har lagt seg selv under kniven. 

Jeg leste en gang en quote som jeg elsker! “Hvis man godtar seg selv som man er, med de gode og negative sidene. Så er det ingen som kan skade deg”. Jeg tror dette er noe alle må lære seg, og huske på for dette er så utrolig viktig å alltid ha i bakhodet. 

Husk vi aller bruker tid på utsende vårt og det er det ikke noe å legge skjul på. Dette er helt normalt så lenge det ikke går over til det ekstreme. Vi må snart begynne å sette en grense på dette kroppspresset. Du trenger ikke den opererte rompa, botox, lip filers for å føle deg bra nok! Husk at du er alltid bra nok uansett hvordan du, bare alltid gjør ditt beste og mer enn det kan ikke noen forvente av deg! Ikke la noen tråkke ned på deg for som sagt DU ER BRA NOK og vil alltid være.  

Ta vare på deg selv, gjør hva som du føler er rett, gå med hva du vil og vær den beste versjonen av deg selv! ♥

blogges

4 kommentarer

Siste innlegg