HJERTET MITT ER KNUST

Hei dere.. Dette knuser hjerte mitt! Jeg har lenge observert en søt katt som gikk rundt i nabolaget som har mjauet og søkt etter oppmerksomhet. Jeg reagerer ofte på slik, og det er ikke første gang jeg tar hånd om en slik katt. Første gang var på barneskolen hvor jeg tok en villkatt i mitt eget hjem, og tok hånd om den som min eget barn og fikk den til å gå overens med huden jeg hadde på den tiden. Det forsvant etter et år, og var nok fordi det er normalt at hannkatter blir borte en stund.

Jeg har også hjulpet en katt sammen med min bestevenn Ida, hvor vi fant en katt som så ut som den var sterkt mishandlet. Vi tok den til dyrelegen, og den måtte dessverre avlives. Den hadde sykdom, knekt kjeve og mange sår. Du kunne se den slet inderlig, og det knuste dyrehjerte mitt. Senere en gang hjalp jeg en annen katt med å finne eier sin igjen ved å legge ut annonser.

Jeg skjønner ikke at enkelte mennesker kan reise bort på ferie uten å ha noen til å ta hånd om kjæledyret deres, dumpe katten fordi den blir voksen og er ikke søt nok lengre, mishandle dyr og skade de. Fortjener de ikke samme respekt som oss? Samme som mennesker som har katt, men ikke lar den være inne og legger mat ute til den…. Jeg blir målløs. De er små hjelpeløse dyr, og kan ikke noe for hva som skjer med de.

Jeg kom over den katten som dere ser bilder, og skal snart ta den med til dyrelegen fordi jeg er bekymret fordi den ser syk ut. Den har betente sår, hadde flått og floker med jord i. Jeg har fjernet meste parten av flått og floker. Jeg tok den med inn for å mate den, og gi den kjærlighet og har aldri sett en katt kose seg og sove så tungt før. Du kunne kjenne ribbeina og ryggmargen hans, som du også kan se på han. Jeg la ut på dyrebeskyttelsen om noen savner han. Jeg har fått to tilbakemeldinger om at det er deres. En som mener han var innom å spiste og gikk ut igjen. Da tenker jeg på hvorfor du ikke tar katten din til dyrlegen? Den ser ikke frisk ut, og ser ikke ut som den har det særlig bra.. Du ser kommentarene at folk er bekymret.

En annen sier hun har mistet katten sin i desember, og jeg så bilde av den og den ser helt lik ut. Jeg skal få han inn igjen slik at hun kan få se om det er hennes samtidig at han trenger en tur til dyrlegen. Uansett om det ikke er min katt, føler jeg at jeg har et ansvar når jeg kommer over slike “syke” dyr som ikke kan hjelpe seg selv. Jeg kan ikke bare gå videre, akkurat som om noen hadde krasjet og jeg bare skulle kjørt videre. De er helt uskyldige og bestemmer ikke sin egen fremtid.

Jeg skal hvertfall gjøre alt i min makt for at han skal få det bra på et eller annet vis. Det fortjener han, og alle andre dyr. Jeg har en hund som er en pomeranian, og det er akkurat som jeg ville gjort hva som helst for han. De fortjener det alle sammen, for det finnes dyr der ute som ikke har det bra og vi må gjøre det vi kan for å hjelpe de. Jeg håper at han er frisk, og har et bra hjem og noen som gir han det han trenger! Jeg krysser fingrene mine, og det håper jeg dere også gjør!

Blogges

4 kommentarer
    1. Jeg er helt enig i det du skriver! Dyr er like mye verd som mennesker og skal ikke bli behandlet stygt. Det er et liv det også med følelser og forståelse. Bra det du skriver 🙂

    2. Super flott at du bryr deg! Syntes dette må bli mer snakk om, for folk bryr seg alt for lite💔

      Hilsen styremedlem i Dyrebeskyttelsen Norge Haugaland😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg