HVA FAEN DRIVER VI MED JENTER?

Processed with VSCO with m5 preset

 

Jeg har lenge tenkt å ta opp dette tema, på grunn av det er mange jenter som opplever dette (og gutter selvfølgelig, men jeg kan kun snakke for jenters synspunkt). Det er heller ikke noe morsomt å oppleve dette. Det kan dra deg veldig langt ned, men hvertfall jeg blir så lei meg over hvordan vi jenter oppfører oss til både mot hverandre og mot gutter. For hva faen er det vi egentlig driver med? Vi løpet rundt å kaller gutter for drittsekker og anklager de for å knuse hjertene våres, men samtidig tråkker vi ned hverandre hver eneste da. Vi er ikke noe bedre på hvordan vi behandler gutter. Er vi? Hvem er det egentlig som knuser hjertet til hvem?

Vi jenter er så elendige på å heie på hverandre. Alt vi gjør er å være misunne, istedenfor å beundre hverandre. Det eneste vi jenter gjør er å bygge på hat og sjalusi istedenfor å unne hverandre suksess. Selvfølgelig skal jeg ikke etterlate guttene i dette, men de ikke like dårlige på dette slik som oss jenter for vi burde virkelig skjerpe oss. Det tror jeg vi alle vet om. Jeg blir oppriktig flau av enkelte jenter på hvordan de behandler andre eller snakker om andre jenter. Jeg tenker bare at det er tøft nok å være jente slik som det er, og hvorfor skal vi gjøre det enda verre? Ved å baksnakke, snakke stygt til hverandre og behandle de rundt oss som søppel. Hvorfor? Fordi vi alltid skal være bedre enn andre? Kan vi ikke godta at andre oppnår suksess? Kan vi ikke være glade på andre sine vegne?

Jeg føler det å være jente skal alltid være en konkurranse om hvem som skal være best. Slik skal det ikke være. Vi er aldri gode nok for oss selv. Vi snakker alltid om hvor stort press det det er på å ha den perfekte kroppen, perfekte sminken, perfekte alt, men hvem er det som skaper dette? Jo, nettopp vi jenter ikke at guttene forventer så mye av oss. Jeg skjønner ikke hvordan enkelte jenter kan føle seg bedre av å oppføre seg slik, da må du virkelig ha det hardt med deg selv. Jeg må bare si at jeg ikke har kommet meg her i dag på den måten. Jeg får motivasjon, og blir oppriktig glad når jeg ser andre rundt meg få ting til og faktisk klarer å oppnå drømmene sine. Det gjør meg glad, og gjør slik at jeg vil jobbe enda hardere for mine drømmer. Det gir meg en skikkelig motivasjons boost.

Jeg har så lenge jeg kan huske alltid kuttet ut venninner og venner som ikke har unnet meg godt. Jeg orker virkelig ikke slik negativitet rundt meg som kun skal dra meg ned. Jeg ønsker venninner som kan heie på meg, og virkelig støtte meg og være glade på mine vegne. Jeg får vondt av å se jenter som er i en venninnegjeng hvor alt skal være en konkurranse og hvem som er best for alt det fører til jo nettopp usikkerhet. I en jentegjeng skal dere kunne motivere hverandre, snakke hverandre frem og unne hverandre det beste. Du vil alltid møte på mennesker som er et par steg foran deg, men det vil likevel ikke si at du aldri kommer dit. Selvfølgelig er det en mulighet for at du også kan oppnå det du vil, men nøkkelen til suksess er ikke å få andre til å føle seg dårlig på grunn av dine handlinger.

Vi er så mange fantastiske og vakre jenter der ute. Det vet vi alle, og alle har gode og vonde sider med seg. Vi skal alltid fokusere på det vonde.. Man kommer ikke langt ved å bitche mot hverandre og dra hverandre ned. Det er ikke kult å være en mean girl. Vi kan tross alt ikke klage på at gutta behandler oss dritt og gir oss meningsløse kallenavn når vi holder på helt likt selv. Jeg føler selv at i hovedpunktet kommer dette fra oss jenter. Vi må faen meg skjerpe oss.

 

Blogges

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg