SKAL VI UTRYDDE ALLE BLOGGERE?

Husk at dere alle er super vakre, og unike på hver deres måte <3 Lær å elsk dere selv, og husk det kan du kun jobbe med fra innsiden av!

Hei søtinger, fikk dere med dere debatten i går kveld? Eller ikke? Jeg var hvertfall utrolig spent, ettersom jeg har fulgt nøye med på både Kristin Gjelsvik og Sophie Elise. For å bare si det, digger jeg begge disse to sterke kvinnene! De har en så utrolig viktig stemme begge to, og jeg mener absolutt samfunnet vårt trenger forbilder som begge disse to. De viser to sider av en stor kamp, som nemlig er kroppspress debatten.

Jeg syns helt ærlig at kroppspress debatten kom litt ut av kontekst i går, fordi jeg føler alltid at denne debatten skal finne noen å legge “skylden” på og ikke finne en løsning til dette problemet. Jeg følte helt ærlig at det var kun Sophie som kom inn med et åpent sinn for å finne en løsning til hvordan vi influensere kan gjøre en bedre jobb enn hva vi har gjort tidligere. Det er egentlig ekstrem sunn. Jeg syns så klart at Kristin kom med mange gode poeng, og at hun får frem noen veldig viktige argumenter for dette med kroppspresset. Jeg vil si jeg står midt i mellom både Kristin og Sophie, for er egentlig enig med dem begge angående dette tema. Jeg tror som Sophie sier i debatten at de er mer enige enn hva det virker som, fordi oppriktig tror jeg de begge ønsker å finne svar.

Jeg har lenge tenkt at vi snakker så mye rundt grøten angående dette tema, fordi jo mer vi prater om det jo mer normalisert blir det og flere komplekser finner vi. Men hva med alle bloggerene som introduserer oss stadig vekk for nye komplekser, hva med di? Det er jo rett og slett en ond sirkel.. Er det egentlig noe fasit svar på hele dette oppstyret rundt kroppspress? Fordi, det er jo en del av puberteten å lære og elske sin egen kropp og finne ut hvem man er. Samtidig som at alle samfunn har en form for kroppspress, og hvor folk er usikker. Hva skal vi egentlig gjøre for å stoppe dette? Utrydde alle bloggere? Få regler?

Jeg syns helt klart at dette er interessant tema å diskutere om, fordi hvor tenker dere at grensa går? Promotering av hudbehandlinger? Restylane? Extensions? Silikon? Eller hva, for jeg er oppriktig nysgjerrig på hva andre tenker om akkurat dette.

Blogges

1 kommentar
    1. Skal ikke mene for mye. Men vi levde greit uten bloggere før altså. 😁
      Sminke og stæsj fantes før også. Helt greit, men alle disse kirurgiske greiene, fra botox og fillers til silikoninnlegg, er tegn på vår sykt overfladiske , utseendefikserte tidsepoke. Vi kunne klart oss uten…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg