SELVMORDSTANKER SOM BIVIRKNING

Meg akkurat nå når jeg skriver dette, og dere kan se at huden er litt irritert og sår. Jeg viser dere helt ufiltret, fordi av og til må vi se bort fra all glamoren! Jeg er heller ikke flau over det på noe som helst måte, fordi hvorfor skal jeg være det? 

Hei deeere! Dramatisk overskrift kanskje? Jeg kommer til poenget med det. De som lenge har følgt med på mine sosiale medier vet at jeg har lenge slitt med dårlig hud som skyldes genene mine. Jeg har hatt dette problemet siden omtrent 7.klasse og det har vært veldig mye opp og ned helt til jeg gikk på min første kur med Isotertaino som er de kraftigste medisinene du kan gå på for akne. Jeg har allerede skreve om min erfaring med akne, og første gangen jeg gikk på denne kuren som du kan lese HER

Jeg føler et visst ansvar? av å dele min erfaring med hud fordi det er ganske mange som viser den perfekte siden med å ha fin hud hele tiden. Det er ikke alltid slik det er, og det er mange som sliter med dårlig hud og jeg vil gjerne dele min historie med det fordi jeg har ikke alltid hatt bra selvtillit som jeg har nå. Det går veldig mye på psyken din, og veldig mye på hvordan du tenker om deg selv. Tidligere kunne jeg blø kun av å fjerne sminken fordi jeg hadde så store sår i ansiktet av akne. Jeg ville nesten ikke se meg selv i speilet fordi jeg følte meg så stygg. Misforstå meg ikke, fordi jeg mener IKKE at det stygt med kviser elle akne for det er helt naturlig. Eneste grunnen til at jeg reagerte slik av fordi jeg trodde alle rundt meg hadde perfekt hud, og jeg såg aldri noen andre bloggere elle influencere med “stygg” hud. 

Jeg har nettopp begynt på min andre runde med Isotertaino nå, fordi det siste året har huden min vært veldig opp og ned. Derfor spurte jeg legen min om å få begynne på en ny kur etter å ha prøvd flere kremer. Det fikk jeg lov til, og jeg har allerede gått en måned. Det blir verre de første ukene, og etterhvert begynner du å se resultater. Det er også helt SYKT mange bivirkninger, og jeg har allerede fått en som er munnsår. Dette fikk jeg forrige gang også, men det plager meg ikke så mye for jeg vil gå på kuren ut. Jeg må snart ta ny blodprøve for å få nye medisiner, fordi du må ta blodprøve hver måned for å sjekke at alt er bra med leveren. Det er også en bivirkning at du kan bli deprimert, og sist gang stod det at du kunne få selvmordstanker, men denne bivirkningen ser det ut som de har fjernet? eller de har byttet den ut med at du kan bli deprimert, fordi de er så sterke. Jeg har aldri slitt veldig psykisk mener jeg, selvfølgelig har jeg slitt med mitt, men det har aldri vært slik at jeg ikke kom meg ut av det. Jeg merket ikke noe av dette sist gang, og tror heller jeg ikke merker noe nå. 

Jeg har ikke enda fått store resultater, har heller fått mer til nå, men jeg har ikke gått så lenge på de. Jeg kommer til å oppdatere dere mer etterhvert, men husk jeg anbefaler ingen å prøvde disse fordi jeg er ingen lege. Hvis du sliter med huden gå heller til din lege for å se hva de kan hjelpe deg med. Det er ikke uvanlig å ha kviser i tenåringstiden, men sliter du mye da anbefaler jeg deg å ta kontakt med legen din. Det er også mye du kan gjøre på egenhånd, husk det! 

Vil dere jeg skal holde dere oppdatert med medisinene?

Blogges

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg